Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

HAKOM-ova brošura o pravima i obvezama putnika u željezničkom prijevozu

ZAGREB, 13. siječnja 2021. – HAKOM je izradio novu brošuru namijenjenu putnicima u željezničkom prijevozu s ciljem informiranja putnika o njihovim pravima, ali i obvezama koje imaju prilikom putovanja vlakom.

Brošura je izrađena sukladno Uredbi EZ br. 1371/2007 o pravima i obvezama putnika u željezničkom prijevozu i Zakonu o regulaciji tržišta željezničkih usluga (NN 104/2017) i pojašnjava kako karta za vlak predstavlja ugovor o prijevozu pa tako putnik kupnjom karte prihvaća opće uvjete ugovora o prijevozu koji su objavljeni na internetskim stranicama HŽ Putničkog prijevoza d.o.o.

U brošuri je posebno naglašena podrška osobama s invaliditetom i osobama smanjenje pokretljivosti, opisan je postupak podnošenja prigovora – reklamacija te je istaknuta uloga HAKOM-a u zaštiti prava putnika.

Brošure su dostupne na blagajnama većine kolodvora i u vlakovima, a brošura se može preuzeti i na mrežnim stranicama HAKOM-a, HŽ Putničkog prijevoza (www.hzpp.hr) i Udruge potrošača (www.potrosac.hr).

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.