Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Manje prevezene robe i putnika u prvom kvartalu

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE

U prvom tromjesečju 2021. željeznicom je prevezeno manje robe, a nastavljen je i trend smanjenog prijevoza putnika.  
 
ZAGREB, 11. lipnja 2021. - U prvom tromjesečju 2021. teretnim željezničkim prijevozom u Hrvatskoj prevezeno je 2,7 posto manje robe uz 0,6 posto više tonskih kilometara u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. HŽ Cargo d.o.o. prevezao je četiri posto manje robe uz 9,9 posto više tonskih kilometara dok su novi teretni željeznički prijevoznici istovremeno zabilježili 1,9 posto manje prevezene robe i 8,6 posto manje tonskih kilometara. Novi teretni prijevoznici u prvom tromjesečju imaju udjel od 62,5 posto u prevezenoj robi i 45,8 posto u tonskim kilometrima u odnosu na HŽ Cargo d.o.o. kao povijesnog prijevoznika.
 
Uspoređujući udjele vlak kilometara po vrsti prijevoza, prijevoz tereta zauzima trećinu ukupnog prometa s 33,5 posto, a prijevoz putnika ostalih 66,5 posto. Od teretnih prijevoznika najveći udjel vlak kilometara imao je HŽ Cargo d.o.o. s 57,1 posto, 7 novih prijevoznika ostvarilo je preostali udjel, a 4 nisu bila aktivna u prvom kvartalu. Teretni prijevoz ostvario je rast vlak kilometara od 0,4 posto, a putnički prijevoznik 4,4 posto manje vlak kilometara u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.
 
Na tržištu putničkog željezničkog prijevoza, u odnosu na prvo tromjesečje prethodne godine, broj prevezenih putnika smanjen je za 34,8 posto, a putničkih kilometara za 32,7 posto.
 
Pokazatelji tržišta željezničkih usluga dostupni su putem internetske poveznice.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.