Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Na tržištu elektroničkih komunikacija značajan rast podatkovnog prometa i broja minuta u telefonskoj pokretnoj mreži

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE

Ukupni podatkovni promet porastao je za 40 posto, a samo u ožujku kad je započela epidemija koronavirusa, ostvareni podatkovni promet porastao je za 62 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

 
ZAGREB, 15. lipnja 2020. – U prvom tromjesečju 2020. na tržište elektroničkih komunikacija utjecali su izmijenjeni uvjeti rada uzrokovani epidemijom COVID-19. Rad od kuće i nastavne aktivnosti uglavnom su se održavali putem interneta te je očekivano, u odnosu na isto razdoblje u 2019., rastao ukupni podatkovni promet i broj minuta u telefonskoj pokretnoj mreži. Prema tržišnim pokazateljima ukupni podatkovni promet porastao je za 40 posto, na ukupno gotovo 500 petabajta (PB), a uspoređujući samo mjesec ožujak, kada je započela epidemija u Republici Hrvatskoj s prošlogodišnjim ožujkom, ostvareni podatkovni promet veći je za 62 posto. Daljnji rast očekuje se i u drugom tromjesečju ove godine.

U odnosu na isto razdoblje prošle godine porastao je i ukupan broj odlaznih minuta u pokretnoj mreži i to za 17 posto. Ukupan broj odlaznih minuta u pokretnoj mreži veći je za oko 11 posto i u odnosu na prethodno tromjesečje, što se razlikuje od dosadašnjih trendova jer se u zadnjem tromjesečju godine uobičajeno  ostvari veći promet zbog blagdana.  U prvom tromjesečju 2020. nije zabilježen pad prihoda od roaminga s obzirom na kraće razdoblje tijekom kojeg su granice bile zatvorene.

Na tržištu širokopojasnog pristupa internetu promijenjen je način objave podataka za 2020. na način da se u broj priključaka širokopojasnog pristupa internetu u nepokretnoj mreži više ne pribrajaju priključci kod kojih se usluga pruža putem pokretne mreže. Naime, navedena usluga vezana je uz fiksnu lokaciju, ali ne zadovoljava osnovne kriterije vezane za garantiranu brzinu, sukladno Uredbi o utvrđivanju mjera u vezi s pristupom otvorenom internetu. Za razdoblja nakon 2019. navedena usluga objavljivat će se u kategoriji priključaka širokopojasnog pristupa internetu u pokretnoj mreži. Promjene u izvještavanju utjecale su na pokazatelje koje se odnose na širokopojasne priključke internetu u nepokretnoj i pokretnoj mreži pa promjene u odnosu na prethodna izvještajna razdoblja ne prate dosadašnje trendove.

Od širokopojasnih priključaka u nepokretnoj mreži, broj priključaka putem svjetlovodne pristupne tehnologije i dalje ostvaruje najveći porast. Više od 38 posto korisnika u nepokretnoj mreži ostvaruje pristup internetu brzinama većim od 30 Mbit/s, odnosno preko 11 posto brzinama većim od 100 Mbit/s. Broj korisnika 4D paketa je i dalje u porastu.

Ukupni prihod na tržištu elektroničkih komunikacija smanjen je za 3,7 posto u odnosu na isto razdoblje u 2019. Unatoč manjim ukupnim prihodima, rast prihoda je ostvaren na tržištu širokopojasnog pristupa internetu i to za 2,7 posto, kao i na tržištu naplatne televizije za gotovo 4 posto u odnosu na isto razdoblje u 2019.  
 
Pokazatelji tržišta dostupni su putem poveznice.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.