Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Nove prijevarne radnje na tržištu elektroničkih komunikacija: Zlonamjerni virus stiže putem SMS-a!

VIJEST

SMS porukom korisnik se obavještava o prispijeću paketa i potrebi preuzimanja aplikacije za praćenje pošiljke. I tu, ako smo neoprezni, nastaje problem!


ZAGREB, 26. ožujka 2021. - U nekoliko europskih zemalja u posljednje je vrijeme uočena pojava novog opasnog virusa koji se širi putem SMS poruka, pa samim time prijevara primarno ugrožava korisnike mobilnih uređaja. Za sada HAKOM nema saznanja da se ovaj virus distribuira i putem mreža hrvatskih operatora, no malo više opreza nije naodmet. Prema informacijama kojima HAKOM raspolaže, radi se SMS poruci kojom se obavještavaju korisnici da su dobili paket te ih se upućuje na internetsku stranicu putem koje trebaju preuzeti aplikaciju za praćenje pošiljke.

Maliciozni kod vrlo je opasan, a nakon što se putem SMS poruke aktivira aplikacija, uređaj postaje neupotrebljiv za daljnje korištenje, može doći do krađe osobnih podataka te virus dalje šalje iste takve SMS poruke svima u kontakt listi korisnika, čiji su uređaji također u opasnosti.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.