Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Od Nove godine osnovna brzina prijenosa podataka iznosi najmanje 1 Mbit/s

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
 
Posebni maloprodajni paket brzine prijenosa podataka od najmanje 1 Mbit/s će od 1. siječnja 2015. biti dostupan svim korisnicima koji nemaju tehničku mogućnost korištenja standardnih paketa ponuđenih na tržištu te socijalno ugroženoj skupini krajnjih korisnika. Na postojeće korisnike posebnog maloprodajnog paketa univerzalne usluge MAXnet mini od najmanje 144 kbit/s primjenjuju se postojeće cijene i uvjeti sve do podnošenja zahtjeva za paket od najmanje 1 Mbit/s.

ZAGREB, 18. prosinca 2014. – 1. siječnja 2015. stupa na snagu odredba Pravilnika o univerzalnim uslugama u elektroničkim komunikacijama prema kojoj je Hrvatski Telekom d.d., kao operator univerzalne usluge, obvezan omogućiti fizičkim i pravnim osobama brzinu prijenosa podataka od najmanje 1 Mbit/s, po cijenama na koje je HAKOM dao prethodno odobrenje.
 
Posebni maloprodajni paket brzine prijenosa podataka od najmanje 1 Mbit/s HT je obvezan na zahtjev omogućiti svakom krajnjem korisniku na području Republike Hrvatske na nepokretnoj lokaciji, kojem u trenutku podnošenja zahtjeva ne može omogućiti neki od standardnih paketa iz njegove ponude. Navedeni paket Hrvatski Telekom obvezan je omogućiti i socijalno ugroženoj skupini krajnjih korisnika bez obzira ima li mogućnost korisniku pružiti neki od standardnih paketa.
 
S obzirom na to da do 31. prosinca 2014. osnovna brzina prijenosa podataka iznosi najmanje 144 kbit/s, na postojeće krajnje korisnike posebnog maloprodajnog paketa univerzalne usluge MAXnet mini, koji su sklopili ugovor za uslugu zaključno s danom 31. prosinca 2014., i dalje se primjenjuju cijene i uvjeti koji su vrijedili u trenutku potpisa ugovora, sve do podnošenja zahtjeva za brzinu od najmanje 1 Mbit/s. Hrvatski Telekom je obvezan s računom za prosinac 2014. obavijestiti postojeće krajnje korisnike o mogućnosti ugovaranja pristupne brzine od najmanje 1 Mbit/s.
 
Podsjetimo, univerzalne usluge predstavljaju osnovne usluge u elektroničkim komunikacijama koje moraju biti dostupne svim krajnjim korisnicima usluga po pristupačnoj cijeni na cijelom području Republike Hrvatske, na temelju razumnog zahtjeva krajnjeg korisnika, neovisno o njihovoj zemljopisnoj lokaciji. Opseg usluga koje se smatraju univerzalnim uključuju pristup javnoj komunikacijskoj mreži i telefonskim uslugama na nepokretnoj lokaciji (prijenos govora i podataka i telefaks), djelotvoran pristup internetu, imenik svih pretplatnika, službu davanja obavijesti o brojevima pretplatnika, postavljanje javnih telefonskih govornica, posebne cjenovne sustave prilagođene potrebama socijalno ugroženih skupina korisnika te posebne mjere za osobe s invaliditetom.
 
 
                                                                                                # # #
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr
Za postavljanje pitanja potrebna je registracija.
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.