Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Od sutra nova prava

VIJEST
 
Nova prava za korisnike, koja je nedavno propisao regulator HAKOM, sutra stupaju na snagu.
 
ZAGREB, 30. travnja 2015. – sutra, 1. svibnja, stupaju na snagu nova korisnička prava u području elektroničkih komunikacija. Novi propisi rezultat su nastojanja Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) da na tržištu elektroničkih komunikacija ostvari visoku razinu zaštite korisnika i osigura prava u skladu s uočenim potrebama na tržištu.
 
Novosti za korisnike su: 
  • Operator mora besplatno otključati uređaj na zahtjev korisnika u bilo kojem trenutku ukoliko je korisnik ugovorio pretplatu. U slučaju unaprijed plaćene usluge, tzv. „pre-paid usluge“, otključavanje se može zatražiti nakon godinu dana korištenja usluge uz predočenje računa za kupovinu uređaja. Rok za otključavanje je 15 dana. 
     
  • Najkraće razdoblje unutar kojeg korisnik može koristiti sve ugovorene usluge nakon obnove računa bonom, odnosno „trajanje bona“ kako ga mnogi nazivaju, mora biti najmanje tri mjeseca od nadoplate. Ograničenje se ne odnosi na trajanje pojedine opcije/tarife te podrazumijeva da korisnik ima dovoljno novca na računu za uslugu koju želi koristiti. 
     
  • Na zahtjev korisnika operator mora omogućiti korištenje probnog razdoblja od pet dana u mrežama pokretnih komunikacija za javnu govornu uslugu (pozivi, SMS, MMS) i/ili pristup internetu, za vrijeme kojeg potrošač može ispitati udovoljava li usluga očekivanjima i odlučiti hoće li zadržati/ugovoriti uslugu ili odustati od nje. Korisnik pri tome plaća samo stvarnu potrošnju bez naplate bilo kakvih penala zbog eventualnog odustajanja.
 
Početkom rujna na snagu stupa odredba o transparentnosti prikaza informacija na zahtjevu za zasnivanje pretplatničkog odnosa, kada će operatori, nakon informatizacije čitavog procesa, na samim zahtjevima morati istaknuti sve fiksne troškove tarife ili paketa koji se ugovara, a ne samo naziv tarife i trajanje ugovorne obveze. Na taj način će se izbjeći mnogi slučajevi u kojima se korisnici žale da im nije bio jasno i transparentno komuniciran trošak usluge prilikom ugovaranja.
 
Pravilnik s novim pravima je dostupan na poveznici: https://www.hakom.hr/default.aspx?id=3690
  
                                                                                                   # # #
  
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: https://www.hakom.hr

O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.