Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Početkom godine smanjen broj poštanskih usluga i povećan prihod

Na tržištu poštanskih usluga u prvom je tromjesečju 2022. zabilježen manji broj usluga u odnosu na prethodno tromjesečje, ali i isto razdoblje prethodne godine. Prihodi u odnosu na prethodnu godinu ipak rastu jer je dostavljeno više pošiljaka s dodanom vrijednosti.

ZAGREB, 15. lipnja 2022. – Tržište poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj i u prvom je tromjesečju 2022. bilo pod značajnim utjecajem nestabilnog okruženja što je rezultiralo padom prometa. Ukupno je ostvareno 66,8 milijuna poštanskih usluga, 2,5 posto manje u odnosu na prethodno tromjesečje i 4,4 posto u odnosu na isto razdoblje lani. Najveći utjecaj na smanjenje ukupnog broja imale su pismovne pošiljke čiji je broj u prvom tromjesečju 2022. manji za 3,8 milijuna ili  6,8 posto nego u istom razdoblju prethodne godine.

Prema vrsti prometa veći utjecaj na ukupno smanjenje broja usluga imao je međunarodni promet. EU uredba o ukidanju oslobođenja od PDV-a pri uvozu pošiljaka s robom do 22 eura iz država izvan EU-a, koja se primjenjuje od sredine prošle godine, utjecala je na potražnju usluga povezanih s međunarodnom e-trgovinom. Međunarodnih poštanskih usluga u prvom tromjesečju 2022. bilo je za oko dva milijuna manje nego u prvom tromjesečju protekle godine, dok ih je u odnosu na prethodno tromjesečje oko 20 posto manje.

Od obavljanja poštanskih usluga u prvom tromjesečju 2022. ostvaren je prihod od oko 492 milijuna kuna. To je  9,7 posto manje nego u prethodnom tromjesečju, koje je tradicionalno aktivnije razdoblje za tržište zbog kraja godine i blagdana, ali ipak 2,2 posto više nego u istom razdoblju prethodne godine. Povećanje na godišnjoj razini rezultat je nešto većeg broja usluga s dodanom vrijednosti.

Poštanske usluge u RH na kraju prvog tromjesečja 2022. pružalo je 24 davatelja. Najveći davatelj je HP-Hrvatska pošta d.d. čiji je udjel na tržištu iznosio 87,7 posto u uslugama i 58,9 posto u ukupnim prihodima.
 
Podaci o tržištu poštanskih usluga u prvom tromjesečju dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) putem poveznice.
 

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.