Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Pozitivni trendovi na tržištu poštanskih usluga

U drugom tromjesečju 2021. ostvareno je više poštanskih usluga u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, obavljeno je više paketskih usluga, a rasli su i prihodi.

ZAGREB, 17. rujna 2021. – Na tržištu poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj zabilježen je rast u gotovo svim segmentima. U drugom tromjesečju 2021. ukupan broj poštanskih usluga veći je za 3,3 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Na veći broj ostvarenih usluga utjecalo je povećanje pismovnih pošiljaka za 4,1 posto i paketa koji su porasli za 2,6 posto. Najveći udjel na tržištu od 80,5 posto imale su pismovne pošiljke, zatim paketi s udjelom nešto većim od 11 posto, a preostali dio odnosio se na tiskanice. 

Međunarodni je promet još uvijek pod utjecajem globalne pandemije i u drugom je tromjesečju na ukupnom tržištu imao udjel od 7,8 posto, a broj usluga u tom je razdoblju povećan za 10,6 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

Veći broj usluga utjecao je i na rast ukupnih prihoda koji su za 8,1 posto veći nego u istom razdoblju 2020. Od ukupnih prihoda najveći dio, oko 53 posto, ostvaren je od obavljanja ostalih poštanskih usluga, oko 41 posto od obavljanja univerzalne usluge, a preostali dio od obavljanja zamjenskih poštanskih usluga. 

Na kraju drugog tromjesečja poštanske usluge u Republici Hrvatskoj pružala su 23 davatelja, od kojih je HP-Hrvatska pošta d.d. najveći s udjelom od 89,1 posto u ostvarenim uslugama, što je pet posto više nego u prethodnom tromjesečju i to zbog preuzimanja distribucije tiskanica (dnevnog tiska) od 1. travnja 2021. od davatelja Tisak plus d.o.o.

Podatci o tržištu poštanskih usluga dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) putem poveznice
 

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.