Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Prihodi od elektroničkih komunikacija 5.6 milijardi kuna na polovici godine

Rastu prihoda od 2,3 posto najviše je doprinijela usluga pristupa internetu, a jedan od tri korisnika fiksnog interneta sad ima ugovorene brzine od 100Mbit/s ili više. U drugom tromjesečju ukupan podatkovni promet veći je za 19 posto, za koliko se i smanjilo korištenje fiksnim telefonom u godinu dana. Broj utrošenih minuta stranaca u roamingu tijekom travnja, svibnja i lipnja veći je za 60 posto.
 
ZAGREB, 13. rujna 2022. - U prvih šest mjeseci 2022. na tržištu elektroničkih komunikacija nastavljen je trend rasta ulaganja u nepokretne i pokretne mreže. U odnosu na prvu polovicu prošle godine ulaganja u mreže vrlo velikog kapaciteta (VHCN), prvenstveno u svjetlovodne mreže, 45 posto su viša i iznosila su 312 milijuna kuna, dok su ulaganja u bazne stanice (BTS) u pokretnim mrežama iznosila 313 milijuna kuna i veća su 56 posto.

Ukupni polugodišnji prihodi na tržištu elektroničkih komunikacija iznosili su 5.6 milijardi kuna, što je povećanje od 2,3 posto, dok su prihodi od usluga širokopojasnog pristupa internetu rasli za 6,5 posto, najma mreže i vodova za 3,1 posto, a naplatne televizije za 3,8 posto. Prihodi od usluge širokopojasnog pristupa čine 47 posto svih prihoda na tržištu.

U drugom tromjesečju 2022., u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, nastavlja se migracija korisnika na svjetlovodnu tehnologiju te broj takvih priključaka raste za 32 posto, na 177 tisuća priključaka. Ukupan podatkovni promet putem nepokretnih i pokretnih mreža u istom razdoblju prosječno raste za 19 posto te je u istom razdoblju promet dosegnuo 793 PB (petabajta). Broj korisnika širokopojasnih priključaka s brzinom većom od 100Mbit/s porastao je za gotovo 56 posto na 351 tisuću te trenutačno trećina svih korisnika ima ugovorene takve brzine.

Trajanje poziva stranih državljana u roamingu jedan je od pokazatelja dobre turističke sezone, koja još uvijek traje. Oni su u drugom tromjesečju 2022. potrošili preko 205 milijuna „roaming minuta“ razgovora, što je, uspoređujući s istim razdobljem 2021., rast od preko 60 posto. Zanimljivo je da je broj poslanih SMS i MMS poruka unatoč tome nešto niži u odnosu na lani (pad od 9,1, odnosno 5,8 posto) što ukazuje na izražen trend zamjene SMS i MMS usluga raznim sličnim internetskim uslugama.

Ukupan broj priključaka naplatne televizije je viši za gotovo 4000 novih priključaka u odnosu na drugo tromjesečje prošle godine te ih je sada 878.381. Trend rasta je vidljiv i na ukupnim prihodima kao i broju kućanstava koji televiziju gleda putem nekog od oblika naplatne televizije. Naime, u odnosu na drugo tromjesečje 2021., ukupni prihodi od usluga televizije su narasli za 4,5 posto, a gotovo 62,7 posto kućanstava televiziju prati putem nekog od oblika naplatne televizije. Za usporedbu, u drugom tromjesečju 2021. naplatnu televiziju je pratilo 59,1 posto kućanstava.*

Tržište telefonskih usluga u nepokretnoj mreži kontinuirano bilježi pad, a iznimka nije ni drugo tromjesečje. U odnosu na isto razdoblje 2021. ukupni prihodi od korištenja fiksnim telefonima niži su 5,7 posto, broj korisnika niži je za 1,4 posto, dok se ukupni odlazni promet smanjio za 19,3 posto.

Podaci o tržištu elektroničkih komunikacija dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) na poveznici.

 

* zbog naknadne dostave ispravljenih statističkih podataka jednog od operatora broj novih priključaka i postotak kućanstava ispravljen je dana 15. rujna 2022. 

 
 

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.