Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Raste broj internetskih priključaka s brzinama većim od 100 Mbit/s

Prelazak korisnika na mreže vrlo velikog kapaciteta povećao je broj onih s brzinama većim od 100 Mbit/s. Krajem rujna jedan od tri korisnika fiksnog interneta imao je ugovorene ovakve brzine.

ZAGREB, 9. prosinca 2022. – Na tržištu elektroničkih komunikacija nastavlja se pozitivan trend ulaganja. Ulaganja u mreže vrlo velikog kapaciteta (VHCN) 17 posto su viša, dok su ulaganja u bazne stanice (BTS) u mrežama pokretnih komunikacija devet posto viša u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ukupni prihodi na tržištu u prva tri tromjesečja iznosili su 8.9 milijardi kuna i veći su 3,2 posto, najviše zbog usluga širokopojasnog pristupa internetu s rastom od šest posto, najma mreže i vodova s rastom od 3,2 posto i naplatne televizije čiji su prihodi bili četiri posto veći.

U trećem tromjesečju nastavlja se migracija korisnika na svjetlovodnu FttH/B tehnologiju, prvenstveno onih koji su do tada koristili pristup internetu bakrenim paricama. Broj takvih priključaka raste za oko 30 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Ukupan podatkovni promet putem nepokretnih i pokretnih mreža u istom razdoblju u prosjeku raste za 26 posto. Raste i udio korisnika širokopojasnih priključaka s brzinom većom od 100 Mbit/s, koji je krajem rujna iznosio 34 posto, odnosno jedan od tri korisnika fiksnog interneta ima ugovorene ovakve brzine pristupa.

Trajanje poziva stranih državljana u roamingu ukazuje na dobru turističku sezonu te je u ljetnim mjesecima potrošeno 460 milijuna roaming minuta razgovara, što je, uspoređujući isto razdoblje 2021., rast od dva posto. Broj poslanih SMS i MMS poruka očekivano je znatno niži u odnosu na lani (smanjenje od 21 posto, odnosno 30 posto).

Broj priključaka naplatne televizije stagnira i samo ih je oko četiri tisuće više nego u trećem tromjesečju prošle godine. Krajem rujna takvih je priključaka bilo 877 tisuća, ukupni prihodi od usluga rasli su za 4,3 posto, a gotovo 63 posto kućanstava televiziju prati putem nekog od oblika naplatne televizije. Za usporedbu, u trećem tromjesečju 2021. naplatnu televiziju pratilo je 59 posto kućanstava.

Tržište telefonskih usluga u nepokretnoj mreži i u ovom tromjesečju bilježi pad. U odnosu na isto promatrano razdoblje 2021., ukupni odlazni promet operatora nepokretne javne komunikacijske mreže manji je za jedan posto, ukupni prihodi niži su 7,5 posto, a broj korisnika smanjen je za 1,8 posto.

Podaci o tržištu elektroničkih komunikacija dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) na poveznici

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.