Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Tržište željezničkih usluga: Putnici se vraćaju vlakovima, ali sve manje je prevezene robe

Željeznicom je prevezeno 10,2 posto više putnika i 9,9 posto manje robe u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. 

ZAGREB, 15. prosinca 2023. - U trećem tromjesečju ove godine HŽ Putnički prijevoz d.o.o. prevezao je 10,2 posto više putnika, a broj putničkih kilometara porastao je za 1,9 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Istovremeno, kada su u pitanju pokazatelji teretnog željezničkog prijevoza, uočen je trend smanjenja prijevoza robe. Teretnim željezničkim prijevozom u trećem je tromjesečju ove godine prevezeno 9,9 posto manje robe uz 14 posto manje ostvarenih tonskih kilometara u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Teretni prijevoznici zabilježili su i smanjenje prihoda od prijevoza robe za 3,1 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine.

Povijesni teretni prijevoznik, HŽ Cargo d.o.o., prevezao je 12,8 posto manje robe uz 15,9 posto manje tonskih kilometara, a istovremeno su ostali teretni željeznički prijevoznici prevezli 8 posto manje robe i ostvarili 11,7 posto manje tonskih kilometara. HŽ Cargo d.o.o. je na kraju trećeg tromjesečja ove godine imao udjel od 37,8 posto ukupno prevezene robe i 52,4 posto ostvarenih tonskih kilometara. Od ukupno 19 teretnih željezničkih prijevoznika 13 ih je bilo poslovno aktivno dok šest prijevoznika u trećem tromjesečju nije prevozilo robu.

Pokazatelji tržišta željezničkih usluga dostupni su na mrežnim stranicama Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) na poveznici.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.