Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

U lipnju 2. međunarodna konferencija "Pristupačna budućnost"

Ovogodišnja konferencija na kojoj će se razgovarati o potrebama i rješenjima koji olakšavaju život i uklanjaju barijere osobama s invaliditetom, održat će se u partnerstvu s Poslovnim dnevnikom

ZAGREB, 28. travnja 2023. – Druga po redu međunarodna konferencija "Pristupačna budućnost", koja se bavi temama rješavanja izazova s kojima se u modernom društvu suočavaju osobe s invaliditetom, održat će se sredinom lipnja u Zagrebu radi povezivanja kreatora politike i regulatora, industrije i medija te stručnjaka za standardizaciju i tehnologije s korisnicima, osobama s invaliditetom, ali i zbog podizanja svijesti o ovoj temi u društvu. Osiguranje digitalne i fizičke pristupačnosti svima, u mrežnim djelatnostima koje regulira, primarni je cilj Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM), ali isto tako i dijeljenje znanja i iskustava s drugima i stvaranje sinergijskog učinka za veće pomake u društvu. Konferenciju HAKOM organizira u suradnji s Poslovnim dnevnikom kao partnerom u projektu, a u sklopu konferencije bit će organizirano završno događanje projekta „Iskustvo zlata vrijedi“ koji Poslovni dnevnik provodi od 2013. godine u suradnji s glavnim partnerom Zavodom za vještačenje, profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom (ZOSI), udrugom Zamisli te pod pokroviteljstvom Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike, kroz koji studentima s invaliditetom osigurava radnu praksu u hrvatskim kompanijama.

Ovogodišnja konferencija također je dio inicijative podizanja svijesti o tomu da se prilikom izrade digitalnih rješenja ili kod fizičke pristupačnosti poštuju različitosti te kad god je moguće rješenja izvode univerzalno, odnosno tako da se njima mogu koristiti svi, uključujući osobe s invaliditetom. Konferencija će sadržavati tri tematske sesije tijekom kojih će biti predstavljeni novi napori za povećanje pristupačnosti koje ulažu regulator, akademska zajednica i operatori elektroničkih komunikacijskih usluga, ali isto tako bit će to prigoda čuti i razmijeniti iskustva s inozemnim ustanovama i stručnjacima te čuti potrebe i primjedbe korisnika s različitim vrstama invaliditeta, koji su najvažniji u cijelom ovom procesu. 

Osim aktivnosti koje su usmjerene na podizanje društvene svijesti o pravilnom pristupanju osobama s invaliditetom, HAKOM je posljednjih godina u suradnji s Fakultetom elektrotehnike i računarstva (FER-om) pokrenuo program kojim se pokušavaju riješiti identificirani izazovi s kojima se susreću osobe s invaliditetom, a sve skupa rezultiralo je razvojem više aplikativnih rješenja i metodologija za izradu pristupačnih web stranica ili mobilnih aplikacija, u čiji dizajn su uzete u obzir sugestije, želje i potrebe osoba s invaliditetom. Razvijena je i edukativna igra koja uči o pravilnom postupanju prilikom komunikacije s osobama s invaliditetom te priručnici za održavanje radionica o temi osoba s invaliditetom za djecu u osnovnim školama. Više informacija o suradnji s FER-om moguće je vidjeti na poveznici.

Kako je bilo na prošlogodišnjoj konferenciji može se vidjeti ovdje.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.