Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

U trećem kvartalu više prevezene robe željeznicom, ali manje putnika

Teretnim željezničkim prijevozom prevezeno je 4,9 posto više robe u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. 
 
ZAGREB, 1. prosinca 2021. – Na tržištu željezničkih usluga u Republici Hrvatskoj u trećem tromjesečju 2021. teretnim željezničkim prijevozom prevezeno je 4,9 posto više robe uz gotovo isti broj ostvarenih tonskih kilometara u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. HŽ Cargo d.o.o. prevezao je 5,7 posto više robe i ostvario 2,6 posto manje tonskih kilometara, a istovremeno su novi teretni željeznički prijevoznici ostvarili 4,3 posto više prevezene robe i 3,4 posto više tonskih kilometara. Novi prijevoznici na kraju trećeg tromjesečja imaju udjel od 57,4 posto u ukupno prevezenoj robi i 44,7 posto u ostvarenim tonskim kilometrima.

Uspoređujući vrste prijevoza po ostvarenim vlak kilometrima, prijevoz tereta zauzima trećinu ukupnog prometa s 33,1 posto, a prijevoz putnika preostale dvije trećine. Od svih teretnih željezničkih prijevoznika najveći udjel vlak kilometara s 56,7 posto imao je HŽ Cargo d.o.o., a deset novih prijevoznika tereta ostvarilo je ostatak. Vlak kilometara je ukupno manje za jedan posto pri čemu je HŽ Cargo imao 1,8 posto manje, a novi teretni prijevoznici 0,1 posto više vlak kilometara. Putnički prijevoz imao je 3,9 posto manje vlak kilometara u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Broj prevezenih putnika smanjen je za 2,9 posto, a broj putničkih kilometara povećan za 41,7 posto.

Pokazatelji tržišta željezničkih usluga dostupni su na internetskim stranicama Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) i može im se pristupiti putem poveznice
 

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.