Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

Na hrvatskom tržištu poštanskih usluga rastu prihodi od paketskih usluga

Povećanje broja paketa ukazuje na promjenu potrošačkih navika, odnosno na sve češću kupnju putem interneta.
 
ZAGREB, 13. rujna 2023. – Tržište poštanskih usluga u Republici Hrvatskoj snažno je raslo u drugom kvartalu 2023., a značajan porast broja paketskih usluga rezultirao je i rekordnim prihodom od 74,5 milijuna eura. Rast prihoda na godišnjoj razini iznosio je 7,4 posto i povezan je s devetpostotnim povećanjem broja dostavljenih paketa, kojih je bilo gotovo devet milijuna.
 
Ukupan broj poštanskih pošiljaka, u koji spadaju pisma, paketi i tiskanice, iznosio je preko 65 milijuna te je u ovom tromjesečju rastao zbog više paketa, koji su uspjeli nadoknaditi manje poslanih pisama i tiskanica. Najveći udjel prema vrsti pošiljaka i dalje imaju pisma sa 78,5 posto, slijede paketi s rekordnim udjelom od 13,7 posto, a preostali dio su tiskanice.
 
U međunarodnom prometu vidljiva je normalizacija i povećan broj usluga te je u drugom tromjesečju ove godine ostvareno oko 10 posto više usluga nego u istom razdoblju lani, a međunarodni promet čini 7,1 posto usluga na ukupnom tržištu.
 
Broj davatelja poštanskih usluga ostao je nepromijenjen te je na kraju drugog tromjesečja usluge pružalo njih 22. Najveći davatelj je HP-Hrvatska pošta d.d. s udjelom od 58,2 posto prema prihodima na tržištu i udjelom od 87,2 posto prema broju ostvarenih usluga.
 
Podaci o tržištu poštanskih usluga u drugom tromjesečju dostupni su na internetskoj stranici Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) na poveznici.

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.