Preskočite na glavni sadržaj
Vijesti

Rezultati neovisnih mjerenja: Izvrsna kvaliteta usluga hrvatskih mobilnih mreža

Neovisno mjerenje kvalitete sve tri hrvatske mobilne mreže pokazalo je odlične rezultate. Sva tri operatora po ukupnim rezultatima ravnopravni su s ostalim europskim operatorima.
 
ZAGREB, 25. lipnja 2025. - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) treću godinu za redom dala je izmjeriti kvalitetu usluga u pokretnim javnim elektroničkim komunikacijskim mrežama na području Republike Hrvatske. Mjerenja je, kao i u prethodnoj godini, nakon provedenog javnog natječaja, provela specijalizirana tvrtka za telekomunikacije Commsquare Hellas Ltd. Mjerenja kvalitete hrvatskih mobilnih mreža u gradskim i prigradskim naseljima te na cestama i autocestama provedena su tijekom travnja i svibnja ove godine. Mjernom kampanjom bio je obuhvaćen 31 grad te približno 5000 km hrvatskih cesta i autocesta. Testiranje je provedeno na prostoru na kojemu živi oko dva milijuna stanovnika, odnosno preko 50 posto ukupne populacije Hrvatske.
 
Mjerenje je pokazalo je da su A1 HrvatskaHrvatski Telekom i Telemach Hrvatska poboljšali svoje mobilne mreže u zadnjih godinu dana te su one i dalje vrlo dobre ili izvrsne u usporedbi s ostalim operatorima iz EU-a. Najvažniji pokazatelji kod sve tri mreže su izvrsni: glasovni i Whatsapp pozivi imaju postotak uspješnosti uspostave poziva oko 99 posto, kao i preuzimanje datoteka ili učitavanje internetskih stranica. Najviša izmjerena prosječna download brzina interneta je 366 Mbit/s, dok je najviša prosječna upload brzina 57 Mbit/s.

Detaljni mjerni rezultati svake od mreža dijele se s pojedinim operatorom da bi svaki od njih lakše mogao planirati i optimizirati vlastitu mrežu, a javno mjerno izvješće nalazi se na poveznici.

Prošlogodišnje mjerno izvješće, koje je rađeno prema jednakim težinskim parametrima, također je javno objavljeno na mrežnim stranicama HAKOM-a i dostupno je na poveznici

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.