Preskočite na glavni sadržaj
HR
Vijesti

U trećem tromjesečju nastavak rasta prevezene robe i putnika željeznicom

Željeznicom je prevezeno 8,9 posto više robe i 52,7 posto više putnika u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. 
 
ZAGREB, 20. prosinca 2022. – Na tržištu željezničkih usluga u Republici Hrvatskoj u trećem tromjesečju 2022. teretnim željezničkim prijevozom prevezeno je 8,9 posto više robe uz 12 posto više ostvarenih tonskih kilometara u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. HŽ Cargo d.o.o. je prevezao 0,1 posto manje robe i ostvario 8,6 posto više tonskih kilometara, a istovremeno su novi teretni željeznički prijevoznici prevezli 15,7 posto više robe i ostvarili 16,2 posto više tonskih kilometara. Novi su prijevoznici na kraju trećeg tromjesečja imali udjel od 60,9 posto u ukupno prevezenoj robi i 46,4 posto u ostvarenim tonskim kilometrima. Prihodi teretnih željezničkih prijevoznika od prijevoza robe veći su za 31,5 posto. Od ukupno 17 teretnih željezničkih prijevoznika njih 12 je bilo aktivno, dok pet novih željezničkih teretnih prijevoznika nije bilo poslovno aktivno.
 
HŽ Putnički prijevoz d.o.o. povećao je broj prevezenih putnika za 52,7 posto, a broj putničkih kilometara za 40,6 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Prihodi HŽ Putničkog prijevoza d.o.o. od prijevoza putnika veći su za 13,9 posto, a prihodi iz državnog proračuna, temeljem ugovora o pružanju javne usluge, veći su za 28,5 posto.
 
Pokazatelji tržišta željezničkih usluga dostupni su na internetskim stranicama Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM-a) na poveznici.
 
 

Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: www.hakom.hr

O Hakom-u

HAKOM - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.