e-Agencija

HAKOMetar

Procjenitelj troškova

Nositelj okvirnog programa (NOP)

GIS portal

Kalkulator privatnosti

Aplikacija ''Kviz''

Pregled tržišta

Korisnici: 

Još nemate otvoren račun?
Zaboravili ste lozinku?
ISO 9001:2008 - Upravljanje kvalitetom

HAKOM donio nova pravila za operatore i prava za korisnike

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE
 
Izmjenama Pravilnika povećana je minimalna brzina pristupa internetu s 50 posto na 70 posto maksimalno ugovorene brzine, a dodatno se uredilo i područje prodaje putem sredstava daljinske komunikacije i izvan poslovnih prostorija operatora. U slučajevima prijavljenih i utvrđenih kvarova duljih od 24 sata, operatori će korisniku uvijek morati ponuditi umanjenje računa ili drugi vid obeštećenja, bez potrebe za ulaganje prigovora na iznos računa.  
 
ZAGREB, 5. svibnja 2016. – Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) donijela je Izmjene i dopune Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga. Izmjene i dopune tiču se korisničkih prava i obveza operatora i stupaju na snagu za dva mjeseca, osim obveze operatora da korisnicima moraju osigurati minimalnu brzinu širokopojasnog pristupa internetu od 70 posto maksimalno ugovorene brzine za sve usluge ugovorene od 1. siječnja 2017.
 
Izmjenama Pravilnika povećana je minimalna brzina pristupa internetu s 50 posto na 70 posto maksimalno ugovorene brzine, za sve ugovorene usluge nakon 1. siječnja 2017., bez obzira na ugovorenu maksimalnu brzinu. Na ovaj način su se ujednačili postotci minimalnih brzina u odnosu na maksimalne brzine za sve usluge pristupa internetu. Ukoliko operator zbog tehničkih razloga ipak ne može redovito isporučivati najmanje 70 posto maksimalne ugovorene brzine, Pravilnik je, pored prava na raskid ugovora bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid ili prelaska na neki drugi paket s nižom brzinom, operatorima omogućio da korisnicima ponude i popust na uslugu.
 
Drugo važno područje koje se dodatno uredilo Pravilnikom je prodaja putem sredstava daljinske komunikacije i izvan poslovnih prostorija operatora. S obzirom na to kako je posljednjim izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača iz listopada prošle godine, za koje je nadležno Ministarstvo gospodarstva, posebno uređena prodaja putem sredstava daljinske komunikacije i izvan poslovnih prostora trgovaca, HAKOM je dodatno sektorski uredio ove načine prodaje usluga, kako bi one bile što jasnije za korisnike elektroničkih komunikacija. Isto tako, postupci svih operatora koji se bave ovakvim načinom prodaje svojih usluga će se ujednačiti te će nužno sadržavati sve potrebne informacije i obavijesti za izbjegavanje situacija u kojima korisnici nisu bili dovoljno informirani prilikom donošenja odluke žele li neku uslugu ili ne. Ovo uključuje čitav proces ugovaranja, od same prodaje pa do naknadne potvrde koju je operator dužan dostaviti na kućnu adresu korisnika. Nadalje, kako bi se u potpunosti izbjegli slučajevi prijevara i krađa identiteta prilikom zasnivanja pretplatničkih odnosa, u kojima je glavni cilj prevaranata domoći se skupih uređaja, a pretplatu „prepustiti“ korisniku s ukradenim identitetom, isporuka uređaja moći će se obaviti samo na adresu korisnika.
 
Od ostalih prava korisnika i obveza operatora vrijedi izdvojiti obvezu jasnog upućivanja na opće uvjete poslovanja i cjenike na internetskim stranicama operatora. Isto tako, ako operator omogućava sklapanje ugovora putem interneta, onda mora jasno navesti i način raskida ugovora, koji mora uključivati i raskid putem interneta, odnosno elektroničkim putem. U slučajevima prijavljenih i utvrđenih kvarova duljih od 24 sata, operatori će korisniku uvijek morati ponuditi umanjenje računa ili drugi vid obeštećenja, bez potrebe za ulaganje prigovora na iznos računa.
 
Vezano uz kvarove, HAKOM je uočio mnoge slučajeve u kojima je uklanjanje kvara predugo trajalo, pogotovo kada je u domeni odgovornosti operatora koji korisniku pruža uslugu. Stoga je donesena sljedeća obveza operatora i korisničko pravo: svi kvarovi na opremi koju je operator ustupio korisniku na korištenje ili iznajmio  za vrijeme trajanja ugovora (npr. modem) moraju biti uklonjeni za najviše 5 dana. U suprotnom korisnik ima pravo raskinuti ugovor bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid, uz umanjenje računa za taj mjesec, jer nije razumno biti bez pristupa Internetu ili ne moći pratiti TV programe samo zato što operator nije u stanju u razumnom roku korisniku dostaviti ispravnu opremu i zamijeniti neispravnu. Navedeni propisi se ne odnose na kvarove na liniji i njima će HAKOM pristupiti na drugi način, a korisnicima će se uvijek umanjiti račun razmjerno trajanju kvara.
 
Izmjene i dopune objavljene su u ˝Narodnim novinama˝, a mogu se pronaći putem poveznice https://www.hakom.hr/default.aspx?id=3690
  
                                                                                             # # #  
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: http://www.hakom.hr
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.
 
 ispiši stranicu