e-Agencija

HAKOMetar

Procjenitelj troškova

Nositelj okvirnog programa (NOP)

GIS portal

Kalkulator privatnosti

Aplikacija ''Kviz''

Pregled tržišta

Korisnici: 

Još nemate otvoren račun?
ISO 9001:2008 - Upravljanje kvalitetom

Rješenje za smetnje LTE-a televizijskom signalu

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE 
                                                                   
Za građane je postupak jednostavan – ako se pojavila smetnja koja ne omogućava kvalitetan prijam digitalnog televizijskog signala potrebno ju je prijaviti OiV-u (https://support.oiv.hr). Ukoliko se utvrdi da je bazna postaja uzročnik, operator gasi postaju dok sam ne riješi smetnju.  

ZAGREB, 7. kolovoza 2017. – Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) je donijela rješenje o uklanjanju LTE smetnja prijmu digitalnog televizijskog signala. Rješenje predstavlja konačnu proceduru uklanjanja smetnja u slučajevima ometanja prijma digitalne televizije uzrokovanog radom LTE bazne postaje.

Prelaskom na digitalnu televiziju 2010. prenamijenio se dio radiofrekvencijskog spektra (790-862 MHz) koji se ranije upotrebljavao isključivo za televiziju, a sada se koristi za mreže pokretnih komunikacija. S obzirom na to da su televizijski prijamnici i antenski sustavi prilagođeni za prijam signala  iz cijelog frekvencijskog pojasa 470-862 MHz, rad baznih postaja u određenim situacijama može uzrokovati smetnje televizijskom prijmu kod krajnjeg korisnika. Kako se radilo o novim tehnologijama, čiji se međusobni utjecaj nije mogao u potpunosti predvidjeti, HAKOM je još 2013. donio privremeno rješenje o testnom periodu, tijekom kojeg su se smetnje rješavale u suradnji mrežnog operatora OiV-a, operatora mreža pokretnih komunikacija i HAKOM-a. Osim rješavanja uočenih smetnji cilj je bio definirati i optimalan način rješavanja smetnja temeljen na prikupljenom iskustvu. Kao rezultat čitavog tog procesa, 13. srpnja ove godine doneseno je rješenje u kojem se jasno utvrđuju obaveze operatora. HAKOM je u cijeli postupak uključen kao kontrola.

Ukoliko korisnici uoče smetnje u prijmu digitalne zemaljske televizije, a sumnjaju da su uzrokovane puštanjem u rad LTE bazne postaje, potrebno ih je prijaviti tvrtki Odašiljači i veze d.o.o. (https://support.oiv.hr). OiV zaprima sve prijave smetnji televizijskih gledatelja i zatim utvrđuje potencijalni uzrok smetnje (mogući su i drugi uzroci osim utjecaja baznih postaja). U slučaju da smetnja dolazi od bazne postaje, rješavanje se prebacuje na operatore mreža pokretnih komunikacija koji su pritom istu dužni isključiti  do rješavanja smetnji.
 
Rješenje se može pronaći na poveznici: https://www.hakom.hr/UserDocsImages/2017/radiokomunikacije/Rjesenje-uklanjanje%20LTE%20smetnji-nakon%20javne%20rasprave-20170713.pdf

                                                                                            # # #
 
 
Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:
 
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70
 
Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: http://www.hakom.hr
 
 
O HAKOM-u:
 
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.  
 
 ispiši stranicu