e-Agencija

HAKOMetar

Procjenitelj troškova

Nositelj okvirnog programa (NOP)

GIS portal

Kalkulator privatnosti

Aplikacija ''Kviz''

Pregled tržišta

Korisnici: 

Još nemate otvoren račun?
ISO 9001:2008 - Upravljanje kvalitetom

Znatno povećanje korištenja mobilnih usluga hrvatskih korisnika u inozemstvu

PRIOPĆENJE ZA MEDIJE

Hrvatski korisnici pokretnih mreža u roamingu u EU su koristili internet 20 puta više i razgovarali gotovo 5 puta dulje u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, kada nije bila na snazi uredba EU „u roamingu kao kod kuće“ (eng. RLAH). 

ZAGREB, 11. lipnja 2018. – Prvo tromjesečje 2018., razdoblje kada hrvatski građani tradicionalno masovno odlaze na zimovanja u inozemstvo, donijelo je značajan rast korištenja mobilnih usluga u roamingu. Tako je korištenje interneta u roamingu u EU raslo preko dvadeset puta, a trajanje razgovora bilo je gotovo 5 puta dulje u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Najmanji rast ostvarila je usluga SMS-a s 32 % više poslanih poruka. Podsjetimo se, Uredba „u roamingu kao kod kuće“ je stupila na snagu 15. lipnja prošle godine i nije se primjenjivala tijekom prvog tromjesečja, pa je rast prometa izravan učinak stupanja na snagu Uredbe. Broj priključaka širokopojasnog pristupa internetu u nepokretnoj mreži dosegao je gotovo 1,1 milijun i rastao je malo manje od 4 % na godišnjoj razini. Broj priključaka na tehnologiji s bakrenim paricama neprestano pada, a zamjenjuju ih usluge na svjetlovodu, brzim kabelskim mrežama ili ostalim tehnologijama pristupa. Govorna usluga u nepokretnim mrežama tradicionalno je u padu i sve se manje koristi.

U pokretnim mrežama hrvatskih operatora na godišnjoj razini se bilježi pad prihoda od telefonskih usluga i blagi pad broja korisnika, ali očekivano raste prihod od pristupa internetu, kao i broja korisnika koji na ovaj način pristupaju internetu. Trajanje razgovora je uz malen rast slično kao i 2017., a broj SMS i MMS poruka je pao za preko 12, odnosno 7 %. Njih uspješno zamjenjuju poruke koje se šalju raznim internetskim aplikacijama. Internetski promet putem pokretnih mreža raste eksponencijalno već dulje vrijeme, a svake godine je veći za otprilike 50 %.

Korisnici i dalje biraju pakete u kojima kombiniraju usluge u nepokretnoj i pokretnoj mreži (tzv. 4D pakete usluga koji uključuju javnu govornu uslugu u pokretnoj i nepokretnoj mreži, uslugu pružanja TV sadržaja i pristupa internetu). Broj takvih korisnika rastao je 9% u odnosu na zadnja tri mjeseca prošle godine.

Usluge komunikacije među uređajima i strojevima, tzv. M2M (machine-to-machine) usluge, poput komunikacije za alarmne sustave, bankomate, daljinski nadzor uređaja i slično, stalno rastu. Godišnji rast M2M usluga iznosi 30 %.

Pokazatelji tržišta elektroničkih komunikacija mogu se pronaći na internetskim stranicama HAKOM-a na poveznici.

                                                                                       # # #


Za sve dodatne informacije molimo kontaktirajte:

Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM)
Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9
10110 Zagreb
Tel. + 385 (0)1 700 70 07
Fax. + 385 (0)1 700 70 70

Novinarski upiti postavljaju se na službenoj web stranici HAKOM-a na adresi: http://www.hakom.hr


O HAKOM-u:
HAKOM (www.hakom.hr) - Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – osigurava pretpostavke za ravnopravno tržišno natjecanje, stabilan rast i prostor za inovacije na tržištima elektroničkih komunikacija te poštanskih i željezničkih usluga. HAKOM štiti interese korisnika i osigurava mogućnost izbora usluga po prihvatljivim cijenama, određuje održive konkurentne uvjete operatorima, davateljima poštanskih usluga i željezničkim prijevoznicima uz pravedne uvjete za povrat ulaganja te pruža podršku ekonomskom rastu, javnim uslugama i kakvoći života u RH primjenom suvremenih tehnologija. Strateški ciljevi HAKOM-a su unaprjeđenje regulacije tržišta elektroničkih komunikacija te željezničkih i poštanskih usluga, podržavanje rasta ulaganja i inovacija u tržišta, učinkovita uporaba ograničenih resursa, ubrzani rast širokopojasnih usluga, velika ponude komunikacijskih, željezničkih i poštanskih usluga, zaštita i informiranje korisnika, izgradnja učinkovitog i sveobuhvatnog informacijskog sustava, određivanje i ugradnja učinkovitih procesa te stjecanje multidisciplinarnih stručnosti i znanja u području reguliranja tržišta.  


 ispiši stranicu